Polemika

Kapo

Jestem w trakcie tłumaczenia tekstu do szóstego wydania larpera. Pracuję nad artykułem z magazynu Playground pt. „Kapo”. Jestem lekko przerażony tym co tam jest napisane. W pierwszym odruchu nie chciałem tego puścić do numeru. Jednak z drugiej strony warto pokazać jak larpują w „Wielkim Świecie”, pozwolić Wam wyrobić sobie opinię.

Po dłuższym zastanowieniu, stwierdzam że jest w tym larpie coś przerażającego a zarazem pociągającego i kuszącego. Nie wiem czy bym odważył się zagrać, jednak nie byłaby to zdecydowana odmowa. Im dłużej nad tym myślę, to uważam że mogłoby to być ciekawe przeżycie.

Z drugiej jednak strony rozważanie przez twórców Kapo, czy stosować torturę waterboardingu trochę mnie rozbroił. To już była lekka przesada… (przynajmniej wg mnie).

Moje zdanie o larpach gdzie próbuje używać się tortur jest bardzo negatywne. Są pewne granice, których nie powinno się przekraczać. Larp ma być zabawą.

Czy larpy zmierzają w dobrym kierunku? Coraz częściej słyszymy o „niebezpiecznych grach”. Pewnego razu może to się skończyć jak w filmie – śmiercią jednego z uczestników. Wtedy TV larpowcom nie dałaby żyć.

No dobra nie będę już nudzić i psuć Wam zabawy. Niedługo będziecie mogli sami wyrobić sobie opinię biorąc do ręki LARPERA #6. (taka mała reklama).

Skomentuj

