Notki o książkach

Nemezis Asimova

Trochę czasu upłnęło od mojego ostatniego posta. Nawał pracy i szykowanie Wyspy Alchemików wyłączył mnie z życia na parenaście dni. Tym postem postaram się nadrobić moje zaległości.

W kńcu udało mi się przeczytać „Nemezis” I. Asimova. Jest to książka napisana w typowym dla tego autora stylu. Jest ciekawa, przejrzysta, jasna i dobrze przemyślana. Dużo fajnego fiction. Sporo rzeczowego i przemyślanego sajens. Czyta się super. Naukowe podejście nie męczy a pozwala realistycznie spojrzeć na kilka kwestii związanych z podróżami w kosmosie, polityką i badaniami naukowymi.

Mimo, że książka jest w klimacie Asimova, to jest całkowicie czymś odmiennym od cyklu Fundacji i Świata robotów.

Jeżeli twórcy Avatara (który jest porażką samą w sobie) uważają, że mieli oryginalne koncepty to odsyłam ich do „Nemezis”. 🙂

Książka rewelacja – polecam.

Skomentuj

