Moje gry / Wyspa Alchemików

Podsumowanie Wyspy Alchemików

W sobotę 24.11.2012 odbył się LARP pt. „Wyspa Alchemików„. Był to LARP terenowy w settingu Kronik Drikanu. Gra była organizowana przez nasz Klub Fantastyki Zardzewiały Topór. Była to nasza tradycyjna jesienna gra, którą organizujemy co roku o tej porze. Chciałem tutaj podsumować Wyspę oraz napisać o paru rzeczach, które udało nam się w niej zaimplementować.

Fabuła
Na początek skrót fabuły: Akcja gry toczyła się na więziennej wyspie, na którą byli zsyłani niebezpieczni i niewygodni dla Honorionu więźniowie (czyli postacie graczy, jak można się domyślić).
Zbudowali oni sobie tam nowe życie, żyli wg Prawa (które dał im tajemniczy Alchemik). Co jakiś czas odchodzili niektórzy z nich do tajemniczego Alchemika, była to nagroda za dobre życie na w Osadzie (tak myśleli).
Sielankę przerwał tajemniczy kataklizm, który zniszczył część wyspy w tym Osadę. Potem już było tylko gorzej. Zaginęła prawie cała Rada Starszych osady. Wódz stracił mowę. Po kolei zaczęli odkrywać, że Alchemik sprytnie wykorzystywał Prawo osady by zamieniać ich w golemy, tylko po to by później pakować ich w skrzynie i wysyłać do Honorionu na front wojny z Imeshią jako doskonałych żołnierzy. Tak oto pokrótce przedstawiała się fabuła., która była mocno rozbudowana i wielowątkowa (nie chcę tutaj nikogo zanudzać).

„Metafabuła”
Zastosowaliśmy nowatorski (przynajmniej dla nas) chwyt fabularny. Założyliśmy, że najważniejsze postacie dla wioski, postacie które były w oczywisty sposób połączone z postaciami graczy i ich questami zginęły w kataklizmie lub zostały spakowane do skrzyń. To zmusiło graczy do szukania bardziej wyrachowanych dróg i sposobów radzenia sobie z problemami. Muszę przyznać, że zadziałało idealnie.

Co więcej, nie pojawienie się niektórych graczy na grze, miało podobny efekt: z założenia ich postacie przeszły do listy trupów i zaginionych. Przez to fabuła była odporna na znaczne braki w obsadzie.

Po trzecie: tym manewrem uzyskaliśmy nasz ukochany ostatnimi czasy sandbox 🙂 .

Konstrukcja fabuły na naszych larpach pozwala graczom na dowolny styl gry. Zwolennicy chamber larpów mogą swobodnie knuć intrygi, natomiast zwolennicy aktywnej ruchowo gry odnajdują wszystkie terenowe aspekty: pościgi, zasadzki czy też walki.

Na zakończenie

Chciałem podziękować wszystkim za grę, za pracę nad larpem. Za rok znów o tej porze spotkamy się w Drikanie by odkryć kolejną mroczną fabułę.

Wyspa Alchemików zapoczątkuje Sagę Golemów,. której kontynuacja odbędzie się podczas SPOTa 2013.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s