Moje gry

LARP DUAL CORE – podsumowanie

plakat_002-copyZiemia już dawno przestała być domem ludzi. Ludzie już tam nie mieszkają, nie ma tam życia – przynajmniej tak uważają Ci, którzy przeżyli i uciekli stamtąd.
Panuje tam tylko post atomowa zima oraz roje Tytanów (naszych śmiertelnych wrogów)!!!
Teraz Ziemia otoczona kordonem killsatów, satelitów uzbrojonych w śmiertelną broń, nie dopuszcza nikogo do swych tajemnic.
Ale czy to wszystko na pewno jest prawdą? – Zastanawiasz się obserwując jak 2 małe statki przebijają się przez orbitalne zasieki i starają się wylądować na powierzchni naszego dawnego domu.
Co ich tutaj przywiodło tych szaleńców?

Dnia 04.02.2012 w sobotni poranek rozegraliśmy larpa terenowego pt. Dual Core, larp mego autorstwa. W larpie wzięło udział 10 graczy, co przy 15-sto stopniowym mrozie jaki panował na terenie gry, było znakomitą frekwencją.

Akcja larpa działa się na Ziemi ze świata Eclipse Phase. Ziemia w tym świecie przetrwała wojnę atomowa, ataki antymateria i innymi “cudami”. Więc mieliśmy do czynienia z post atomową Ziemią. Taki klimat udało się uzyskać w 100% dzięki pięknej zimowej aurze.

Larp miał prosta mechanike opartą na umiejętnościach, otulinach i miotanych kulakach imitujących broń palną. Ze względu na duże zaawansowanie technologiczne gracze mogli korzystać z komunikacji bezprzewodowej (komórki i krótkofalówki).

Gracze wcielili się w role postludzi, którzy przybyli tutaj w celu odnalezienia tajemniczego ARAI (nie zdradzę czym on jest, by nie psuć zabawy innym graczom).

Ciekawą meta-mechaniką, jaką wprowadziłem w tej grze były dwa umysły w jednym ciele (jest to zabieg podobny do techniki zwanej cieniami). . Umysły były odgrywane przez 2 graczy, którzy kolejno przejmowali to samo ciało. Ciało było umowne, symbolizowane przez zawieszkę. Gracz, który akurat miał ciało w posiadaniu, musiał mieć zawieszkę na szyi. Oba umysły potrzebowały się nawzajem i zarazem walczyły o dominację. Wprowadziło to kontrolowane zamieszanie na larpie i celową dezorientację innych graczy. Tworzyło to wiele niespotykanych sytuacji i utrudniało innym postaciom życie – wszystko w imię dobrej fabuły.

LARP trwał około 2 godzin. Był tak wyliczony i skonstruowany, by gracze cały czas pozostawali w ruchu i nie zmarzli. Zimowe larpy wymagają specyficznej konstrukcji fabuły (dynamicznej i zmuszającej do ruchu) i do niezbyt długiej akcji (2 do 3 godzin maksymalnie). Za rok znów zaskoczę was czymś nowym.

Zapraszam do galerii.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s