Polemika

Po Koli będę flipować larpy

kola_2014-kopia

Piszę na szybko, na gorąco, ponieważ mam chwilę czasu i jestem pod bardzo dużym wrażeniem konferencji 🙂

Flipped larp – rewelacyjna idea, którą zaprezentowała Malwina Otto z Grimuaru. Dla mnie była to najważniejsza prelekcja Koli i zmieniła moje spojrzenie na organizowanie larpów. Warto było tam być tylko dla tego by wysłuchać tej prezentacji (nie będę pisać o co chodzi, bo to jest temat na osobny wpis). Dlatego od tego zaczynam moją krótką relacje.

Wrócę teraz do samej Koli, czyli Konferencji larpowej która odbyła się w dniach 3-5.01.2014 na barbarzyńskiej północy – w Gdyni. Zacznę od budynku i organizacji: budynek, super, bardzo nowoczesny ale nieoznakowany (powinno zmienić architekta 🙂 ). Znalezienie wejścia na konferencję chwilę mi zajęło (nie mówię już o WC). Tutaj taka mała propozycja – roll-up z napisem Kola by rozwiązał bardzo dużo, tak samo poglądowa mapka na stronie (jeśli była to ja jej nie znalazłem). Takie drobne logistyczne narzekanie. Robię się coraz starszy i coraz bardziej upierdliwy.

Ponarzekałem, to teraz będę chwalić – to była moja pierwsza Kola i bardzo mi się podobała. Wiele prelekcji było wartych wysłuchania, szczególnie o epifaniach, kwantowej ontologii, HR, fundraisingu, o technologii na larpach (Hi-tech zdominował Kolę w tym roku). Byłem mile zaskoczony podsumowaniami larpów, fajnie zrobione, dużo cennych uwag. Program wymuszał krótkie prelekcje, szybkie i na temat – nie nudziły, były w sam raz. Prelegenci nie przeładowywali informacjami. Oczywiście na drugim biegunie znajdą się prelekcje, których być nie powinno, były kiepsko przygotowane merytorycznie lub po prostu nie byli przygotowani sami prowadzący (ale łatwo mówić, jak samemu się tylko słuchało) . Jaki? – to zachowam dla siebie:)

Podczas Koli padła propozycja założenia ZSPL. Osobiście  nie mam wyrobionego do końca zdania. Są rzeczy za i są rzeczy, które mnie przerażają  w tym pomyśle. Myślę, że jest na to trochę za wcześnie, środowisko larpowe musi nabrać jeszcze więcej zaufania. Każda strona w tej dyskusji miała rację.

Stream – to powinna być podstawa i standard na każdej Koli – rewelacyjny pomysł! Nie mogłem być na całości, a obejrzałem większość prelekcji – dzięki temu prostemu zabiegowi.

Nie będę podsumowywać – powiem tak – było warto i chcę być za rok na IV Koli.

Skomentuj

